Meistä

Intohimonamme on piano- ja kamarimusiikki. Haluamme tuoda kamarimusiikin lähemmäksi alkuperäisiä juuria: pienempiin tiloihin, joissa yleisö ja muusikot pääsevät läheisempään vuorovaikutukseen toistensa kanssa. Konsertissa musiikki luodaan aina uudelleen ja se syntyy yleisön ja muusikoiden yhteisenä kokemuksena.

Tarjoamme monipuolista kamarimusiikkia vaihtuvilla kokoonpanoilla sekä pianomusiikkia, soolona ja yhdessä muiden kanssa. Pianistin voi pyytää lied-pianistiksi, yksittäisiin säestystehtäviin tai säännölliseksi harjoituskumppaniksi. Myös opastus pianonsoiton saloihin onnistuu meillä. 

Tarjoamme konserttien ja säestyksen lisäksi myös tunnelmallista taustamusiikkia kevyellä klassisella ohjelmistolla sekä pianolla että pianon ja toisen instrumentin yhdistelmänä.

 

 

Pianisti ja musiikkifilosofi Sari Blå etsii musiikista kiehtovia ja katoavia sointeja ja äänivärejä. Häntä kiinnostaa musiikin alkuperä ja sen murrokset ja toisaalta jatkuvuus. Hän on kiinnostunut musiikin sisäisestä rakenteesta, joka joskus kätkeytyy rönsyilevän pintakerroksen alle. Hän opiskeli pianonsoittoa Joensuussa Janne Mertasen johdolla, Jyväskylässä Oleg Manturin johdolla, ja Lahdessa pianonsoiton A-kurssin Peter Lönnqvistin ohjauksessa. Lisäksi hän on opiskellut kamarimusiikkia Merja Soisaari-Turriagon ohjauksessa ja säestäjä/korrepetiittoriopintoja Eliisa Sunin, sekä liediä Sampsa Konttisen johdolla Jyväskylässä. Hän on myös osallistunut useille kamarimusiikki- ja liedkursseille. Musiikkitiedettä hän opiskeli Jyväskylän yliopistossa keskittyen musiikkifilosofiaan. Blå on soittanut useita kamarimusiikkikonsertteja sekä soolokonsertteja, vuonna 2012 hän soitti suomalaista musiikkia esittelevän konserttisarjan Japanissa. Tällä hetkellä hän työstää jo uutta Beethovenin kamarimusiikkituotantoon keskittyvää kamarimusiikkisarjaa. 

 

Säveltäjä, pianisti sekä opettaja Ari Romppanen opiskeli sävellystä Sibelius-Akatemiassa Erkki Jokisen johdolla sekä Jouni Kaipaisen ja Jukka Tiensuun mestarikursseilla. Hänen tuotantonsa koostuu pääasiassa kamari- sekä soolosoitinteoksista. Vuonna 2006 hän työskenteli Suomen Argentiinan suurlähetystön kutsusta Buenos Airesissa, ja kaikkiaan hänen teoksiaan on esitetty neljällä eri mantereella. Teoksissaan hän on kiinnostunut erilaisista muotoratkaisuista, ja hän on myös käyttänyt improvisaatiota teostensa elementteinä. Tilausteoksia hän on säveltänyt useille eri tahoille, kuten kitarakonserton Kai Niemiselle sekä soolopianoteoksen Arto Satukankaalle. Pianoteos Rho Cas palkittiin Espoon kansainvälisen pianoviikon sävellyskilpailussa 2007.